مقصر این روند کیست؟
از مقصر که بگذریم باید به فکر چاره باشیم و جلوی ضرر بیشتر از ین را بگیریم. چاره کار این است که توانمندی متخصصین را در بخشهای غیردولتی بالا ببریم.
البته باید برای فارغ اتحصیلان فعلی می بایست در قالب طرح های حفاظت از منابع طبیعی کار ردیف کنیم. ولی برای دانشجویان جدیدالورود می بایست عناوین دوره های آموزشی و دروس را به سمت فن و حرفه آموزی سوق بدهیم به نحوی که بجاری کارشناس، تکنسین و نیروی مولد بار بیاوریم. در بین دروس هم فقط به عناوین منابع طبیعی بسنده نکنیم بلکه به سایر رویکردهای کشاورزی و نیز فکر کنیم. یعنی دانش آموخته منابع طبیعی باید بعد از فارغ التحصیلی توان کارآفرینی و کاریابی در بازار آزاد را داشته باشد.
الان دانشگاه ها اشباع شده اند. بنابراین هیئت علمی نیاز نداریم. در حالیکه فارغ التحصیلان الان دکترا فقط توانمندی تدریس دارند!.
ادارات دولتی نیز کمتر تمایل به جذب نیرو دارند. بنابراین امیدی به جذب نیرو در آینده نیست.
چاره کار فقط این است: دانشکده های منابع طبیعی را به مراکز فنی و حرفه ای کارآفرینی و کاریابی تبدیل کنیم.
تراژدی بیکاری تحصیل کرده های جنگلداری،مرتعداری و آبخیزداری
بررسی اهمیت علل بروز فساد رشوه در مدیریت منابع طبیعی (مطالعه موردی در استان گیلان)
های ,طبیعی ,منابع ,فارغ ,کار ,چاره ,منابع طبیعی ,این است ,به جذب ,جذب نیرو ,است که
درباره این سایت