بازنگری در عنوان، سرفصلها و محتوای دروس با اهداف ذیل پیشنهاد می گردد:
1-تربیت نیروی ماهر در امور میدانی بجای تربیت نیروی پژوهشی. یعنی تربیت تکنسین جنگلداری با مدرک لیسانس و بالاتر.
2-مروری بر تمامی پایان نامه های گذرانده شده در ایران و جمع بندی خروجی بدردبخور نتایج تحقیقات دانشگاهی در رشته جنگلداری.
3-تفاهم با سازمان جنگلها و ادارات کل منابع طبیعی در جهت گذراندن واحدهای عملی دروس دوره لیسانس جنگلداری در عرصه های منابع طبیعی.
4-توجه و تمرکز بر امر دانش عملی و مهارت دانش آموختگان با نتیجه گرایی در اشتغال و تولید و خدمات جنگلداری.
5-پرورش دانش آموخته چند تخصصه با آوردن دروس کاربردی از رشته های مرتعداری(مانند گیاهان داروئی)، باغبانی(تولید نهال و قلمه و گل و گیاه، مدیریت گلخانه و نهالستان،تولید قارچ)، دامپروری(مانند اصلاح نژاد دامداری سنتی، مدیریت جنگل-دام)، آبخیزداری(تثبیت مکانیکی و بیولوژیک خاک)،شیلات(آبزی پروری در مناطق کوهستانی)، ترویج کشاورزی(مشارکت مردم در جنگلداری)
دو نکته اساسی برای رسیدن به اهداف فوق ضروری است:
1-برگزاری دروسی که دارای واحدهای عملی هست می بایست علاوه بر استاد مربوطه توسط کارشناس با تجربه ای که بتواند مهارت خود را به نسل دیگر منتقل نماید انجام شود. همچنین با اعزام اساتید بزرگوار به دوره های افزایش مهارت های عملی به کشورهای صاحب سبک ها و تکنیک های اجرایی می تواند به افزایش بهره و ری در این زمینه منجر گردد.
2-بجای تقسیم بندی گروههای فعلی مانند جنگلداری، مهندسی جنگل میتوان تخصص جنگلداری را به چهار گروه حفاظت جنگل شامل حفاظت فیزیکی و فنی، بهره برداری از گیاهان جنگل اعم از چوبی و غیرچوبی،بهره برداری از خدمات جنگل شامل مدیریت پارک و استراحتگاه های طبیعی و گروه آموزش و ترویج و مشارکت مردم در اداره جنگل تقسیم نمود.
جزئیات انشاله بعد.
تراژدی بیکاری تحصیل کرده های جنگلداری،مرتعداری و آبخیزداری
بررسی اهمیت علل بروز فساد رشوه در مدیریت منابع طبیعی (مطالعه موردی در استان گیلان)
جنگلداری ,های ,جنگل ,دروس ,طبیعی ,دوره ,منابع طبیعی ,طبیعی و ,و گروه ,دروس دوره ,کارشناسی جنگلداری ,دوره کارشناسی جنگلداری
درباره این سایت